にほんごきょうしつ カムカム

Japanese class “kamukamu” for adults in Yatomi

4月28日のカムカム

4月28日(にちようび)は、12人の学習者さんと 日本語を べんきょうしました。そのうち 8人は はじめて カムカムに きてくれました。パキスタンアフガニスタンスリランカベトナム、中国 出身の人たちでした。

ボランティアも 12人で とても にぎやかで たのしい じかんを すごしました。

「日本語はじめて」の 人は、『じこしょうかい』のれんしゅうを したあと、『私の一日』について はなす れんしゅうを しました。 

「わたしは ◯◯(なまえ)です。」

「わたしは ◯◯(くに)しゅっしんです。」

「わたしは ◯◯(ばしょ)に すんでいます。」

「◯じに おきます。」

「◯じに ごはんを たべます。」

「◯じに しごとへ いきます。」

などなど。

 

We studied Japanese with 12 students on April 28th. New students are 8, and they are from Pakistan, Afghanistan, Sri Lanka, Vietnam and China.  

Beginners practiced self-introduction first. They studied how to talk about their daily routine.

We had a good time with many students.